De avonturen van de Vier van Westwijk

De avonturen van de Vier van WestwijkDit boek bestaat uit twee verhalen: De verborgen buit en De verdwijning van Bo Monti

De verborgen buit

Christina Appelboom – ze noemt zichzelf liever Chris – en haar hond Koesja wonen in het kustplaatsje Westwijk. Ze heeft weinig vrienden en moet ook weinig hebben van haar buurkinderen Jack en Tessa, de kinderen van de nieuwe burgemeester. Tot ze op een dag samen gaan picknicken in de duinen en daarbij op een groot geheim stuiten. Er gebeuren geheimzinnige dingen in en om een kamp. Met gevaar voor eigen leven gaan ze op onderzoek uit.

De verdwijning van Bo Monti

Chris haat de zomer in Westwijk en alles wat ermee te maken heeft. Dat verandert als ze hoort dat de populaire zanger Bo Monti een verrassingsconcert komt geven in het kustplaatsje!  Vol spanning staat ze in het publiek te wachten op zijn komst. Maar dan blijkt de zanger verdwenen te zijn! Samen met haar hond Koesja en de buurkinderen Jack en Tessa, ‘de vier van Westwijk’, proberen ze het mysterie van zijn verdwijning op te lossen.

Dit verhaal is in 2013 ook verfilmd!

Een geweldige avonturenreeks voor kinderen! Hoewel behoorlijk onrealistisch (welke volwassene gaat er in de duinen op een stel kinderen schieten?) wel heel erg spannend voor de jonge lezer. Het verhaal leest heel lekker weg en heeft veel vaart. Het lijkt op de verhalen van ‘De Vijf’, waarbij ook een mysterie wordt opgelost door een stel kinderen. Leuk is dat deze verhalen zich in Nederland afspelen, ook al bestaat het plaatsje Westwijk natuurlijk niet.

Fragment voor boekpromotie:

Jack en Chris (…) Ze waren betrapt!” (hoofdstuk 6 van De verborgen buit: blz. 53 t/m 56)

Uitgeverij Pimento, 2012