Het geheime heelal

Het geheime heelalHet heelal is oneindig groot, gevaarlijk en supergeheimzinnig. Gelukkig is daar Jesse, ruimtereis-tester. Hij zorgt ervoor dat je niet per ongeluk in een planetoïdenveld of zwart gat terechtkomt, of landt op een planeet waar het glas regent…

Ontdek hoe je kunt bungeejumpen tussen de sterren, waar goud te vinden is, en hoe je een rondje om een planeet kunt slingeren. Jesse zoekt de geheimen van het heelal voor je uit en laat je ondertussen de allermooiste plekjes zien.

Het geheime heelal

Het geheime heelal

©2023 Witte Leeuw, illustratie van Daniëlle Futselaar uit Het geheime heelal

Jesse, ruimtetester, neemt je in dit boek mee door het oneindig grote heelal. Of eigenlijk neemt Daniëlle Futselaar je in 48 pagina’s mee met haar waanzinnig mooie en kleurrijke prenten, die je automatisch laten wegdromen over ongekende ruimtereizen door ons zonnestelsel en ver daarbuiten. Wat zou er allemaal te zien en te doen zijn als we overal naartoe zouden kunnen reizen?

Daniëlle Futselaar weet duidelijk van wanten, want het boek is niet alleen fantasierijk, maar vooral zeer informatief! De meeste tekst in dit boek is namelijk wáár. Non-fictie dus. Je leest over de vulkanen op de maan Io, over zwarte gaten, supernova’s, ruimtestations en het gebrek aan zwaartekracht. En al zul je in het echt bijvoorbeeld niet naar planeet TOI-1452b kunnen reizen, wat je erover leest, is niet verzonnen.

Het geheime heelal

Misschien ken je deze illustrator ook al van andere boeken over het heelal, zoals de (uitverkochte) serie George van Lucy & Stephen Hawking. Maar behalve voor kinderboeken maakt zij ook vele illustraties voor NASA en ASTRON. Wat een prachtige, indrukwekkende prenten vind je in dit boek. Je raakt er bijna niet op uitgekeken! Ontzettend leuk zijn ook de retro tickets en flyers; daardoor krijgt dit boek een totaal andere sfeer dan andere informatieve boeken over het heelal.

Met dit boek maak je dan ook echt een fantastische reis door het heelal. Het laat je beseffen wat er allemaal nog buiten onze planeet te vinden is. Fascinerend en oneindig interessant!

Dit is een geweldig boek om te gebruiken tijdens projecten over het heelal. Het boek draait volledig om het oproepen van verwondering voor alle bijzondere fenomenen die je er tegen kunt komen. Een boek dat prikkelt om verder onderzoek te gaan doen. Tegelijkertijd leer je van dit boek ook al ontzettend veel!

Hoe word ik astronaut?Grappig is dat de QR-code op de bezoekerspars voor Mars ook daadwerkelijk naar een website verwijst – die van de illustrator zelf! Daarop is te zien dat zij ook het boek Hoe word ik astronaut? van Govert Schilling en André Kuipers heeft geïllustreerd. Dat is natuurlijk een mooie boekentip voor kinderen die dolenthousiast worden van dit prachtige prentenboek en beginnen te dromen van een carrière als die van Jesse – als ruimtereis-tester! (Of nou ja, als astronaut dan 😉 )

Witte Leeuw, 2023

Het geheime heelal

Genre: Avontuur, Non-fictie