Nina, beachbabe!

Nina BeachbabeNina is woedend op haar ouders. Wie verzint het om een máánd voor de zomervakantie naar de andere kant van het land te verhuizen?! Ze was nét gewend in de brugklas en nu moet ze weer naar een nieuwe school! Daar kan zelfs het feit dat hun nieuwe huis vlak bij zee ligt niet tegenop. Nina mist haar vriendinnen en de leuke dingen die ze deden.

Gelukkig vindt ze snel een nieuwe vriendin, Jet, die haar meeneemt naar strandtent De Zeemeeuw, waar haar vrienden iedere dag samenkomen. Algauw hoort Nina bij de groep en belooft het toch een topzomer te worden! Het enige minpuntje is de knappe – maar ook zeer chagrijnige – surfboy Jonas, die ze steeds maar tegen het lijft blijft lopen…

Derde deel in de serie BFF, maar dit is een volledig losstaand verhaal.

Met dit boek begint de zomer gelijk! Wat een heerlijke chicklit voor tienermeiden!

Nina verhuist – oh horror – één maand voor de zomervakantie naar een plaats vlakbij het strand. Ze moet dus op het laatste moment wennen aan een nieuwe school. Gelukkig maakt ze al snel vriendinnen in de brugklas. Echt een verademing om eens een boek te lezen zonder meidenvenijn. Jet en haar vriendinnen zijn gewoon léuk! Ze maken haar wegwijs op school en nemen haar mee naar het strand, waar de ouders van klasgenoot Maartje een strandtent runnen. Nina wordt zelfs al binnen no time uitgenodigd voor een slaapfeestje. En als haar zusje Sammie in groep 7 wat meer moeite blijkt te hebben om nieuwe vriendinnen te maken, organiseren Nina en haar nieuwe vriendinnen een fantastisch tuinfeest.

Alles bruist dus van positiviteit in dit boek, maar een goede chicklit vraagt ook om een probleem met een jongen! Gelukkig doet de knappe, maar stugge Jonas al snel zijn intrede. Terwijl Nina haar best doet om te veranderen in een echte beach babe, leert ze deze surf dude steeds beter kennen. Hij geeft haar zelfs surfles! Of is hij toch meer geïnteresseerd in de knappe, surfende influencer Sofia? Je voelt natuurlijk al van verre aankomen hoe dit verhaal zal aflopen, maar dat is precies hoe een fijne chicklit hoort te zijn. Wat een heerlijk ontspannend feel good verhaal. Echt een dikke zomerleestip voor de meiden in groep 7/8 en ouder!

Dit boek ademt ZOMERVAKANTIE. Een geweldige boekentip aan het einde van het schooljaar dus, om de meiden mee te motiveren om te blijven lezen in hun vakantie.

Achter in het boek krijgen ze bovendien tips om zelf een beachbabe te worden, ook als je niet bij het strand in de buurt woont! Je vindt er bovendien een checklist met benodigdheden voor de strandtas (waaronder zonnebrandcrème en een leuk boek of ander leesvoer – heel goed!).

HarperCollins, 2023

Nina beachbabe!

Genre: Vriendschap & verliefd